Surf Nieuws

Review: Sony Actioncam HDR-AS50

Off 64

Sony vroeg ons de Sony Actioncam HDR-AS50 te bekijken. Deze nieuwe action cam van Sony is een top of the line model en heeft veel handige features. De cam is gemaakt voor sporters. En heeft veel functies in huis die het filmen van actiebeelden een piece of cake maakt! De camera komt standaard met een bijgeleverd waterhuis waardoor je hem zonder zorgen mee de zee in kunt nemen!

Sony-HDR-AS50-Action-Cam-1

Beeld kwaliteit

De Sony HDR-AS50 Action Cam heeft een ZEISS Tessar Lens om het beste beeld te geven. De sensor is een 1/2.3 type (0.3 inches) met een back-illuminated “Exmor R” CMOS Sensor waardoor je in Full HD met 60 frames per seconde kunt filmen, perfect voor vloeiende actie beelden zoals golfsurfen en andere actiesporten. Met 11.1 effectieve megapixels voor zowel video en foto’s, kleuren zijn mooi en de helderheid is erg goed. Dankzij de geintegreerde BIONZ X beeld processor, leverd de camera erg goede details in licht en structuur. Dit zorgt ervoor dat het beeld erg realistisch is zonder ruis of vertekeningen.

Sony-HDR-AS50-Action-Cam-2

Steady Shot functie

Deze action cam heeft zelfs een steady shot functie, en zoals we weten is Sony hier erg goed in. De steady shot functie zorgt ervoor dat de trillingen in het beeld, waar je bij actiesporten snel last van hebt, tot een minimum reduceert. Een must voor elke surfer!

Sony-HDR-AS50-Action-Cam-steady-shot

4K Timelapse

Wij zijn fan van de 4K time lapse functie hiermee maak je jou filmpjes helemaal af! De timelapse is instelbaar in verschillende opname standen. De foto’s die de cam maakt in de timelaps stand zijn net zo goed als in de foto stand. Dit was voorheen nog wel een anders met andere action cams. De timelapses zijn makkelijk te maken met de bijgeleverde software. Hieronder zie je een voorbeeld van een timelapse die we hebben gemaakt.

Makkelijke interface

De cam heeft een zeer overzichtelijke en makkelijk te gebruiken interface welke je kan bedienen via het ingebouwde LCD scherm. Ook is er een Live view remote los te krijgen waarmee je live kun kijken wel beeld je schiet via een soort horloge om je pols.

HDR-AS50-live-view-remote

Video review

Het bericht Review: Sony Actioncam HDR-AS50 verscheen eerst op Surfholland.nl.